A crapat nea Gica
14:33
... este ora la care a scris Mario
Am citit un zvon cum ca, Uniunea Europeana ne va obliga sa ingropam si noi mortii asa cum o fac si ei. Care ar fi diferentele?... sa incepem cu inmormantare UE :
1. A crapat nea Gica.
2. Constatam asta.
3. Aducem si un medic, scoatem certificat prin care constatam asta si pe hartie.
4. Sunam firma servicii funerare, comandam una bucata sicriu.
5. Il ducem pe nea Gica la capela.
6. Anuntam pe cei apropiati ca a crapat nea Gica, le zicem adresa capelei.
7. Ne adunam la capela, schimbam o vorba despre nea Gica.
8. In cursul aceleiasi zi, pompele funebre vin, il ridica pe nea Gica si il ingroapa, incinereaza, impaiaza, criogenizeaza sau ce-o fi, in functie de preferinte.
9. Odata ingropat, Gica acolo ramane. Daca doresc, vizitatorii sunt bineveniti cu o floricica sau fara.
2. Constatam asta. Inainte de a suna medicul sau de a scoate certificat sunam pe toti care il stiu sau nu pe Gica si anuntam asta.
3. Revenim cu certificatul si ne facem loc prin marea de oameni care au venit sa il vada pe Gica mort si sa bea gratis o tuiculita. Intre timp Gica e tinut pe masa 3 zile. Asa mort, da.
4. Aducem 3 femei sa il spele si 2 barbati sa il barbiereasca, ritual antecrestin, apropo.
5. Sunam popa, ne rugam de popa sa vina de parca ar fi ceva nemaintalnit si nemaipomenit de nou in cariera lui si ne imprumutam de bani, ca daca nu e multumit ni-l lasa pe nea Gica pe masa si se cara. De parca nu tot din banii nostri ar fi platit, pastele ma'sii azi si maine de curva cu patrafir.
6. Pe langa oamenii care se foiesc prin casa, ne vor mai intampina pe drum inca pe atatia, ca sa nu mai vorbim de cei care vor veni direct la cimitir.
7. Pregatim echipamentul lui nea Gica, compus majoritatea din elemente tot antecrestine. Bani pe ochi, colac in mana, prescura pe piept sau invers, costumul sau cel mai bun care i-a ramas cam mic/mare si niste pantofi cu talpa de carton ca e pielea scumpa si si-asa e mort.
8. Convoiul: Unul cu un brad, pom, schela cu fructe agatate in el (tot pagan e si asta). Unul cu o cruce, toti cu lumanari, altii cu steaguri si prosoape. Inca minim 2 cu sfesnice... nu uita coliva, inca minim doi cu coroane. Inca vreo doi care sa duca "darurile" – obiecte de uz personal, bucati de material textil, batiste, mobila, o gaina vie uneori, care se trece peste groapa, etc.
9. Fanfara. Tigani mai mult sau mai putin treji, care sa chiorlaie din instrumentele lor cantece de mare factura spirituala, cum ar fi "Pe langa plopii fara sot", "Drumurile noastre toate", "Treceau batalioane romane Carpatii", "Dunarea albastra" (n-aveti idee cum suna asta la trombon)
10. Bocitoare... intre 3 si 5 babe bete si senile care sa il calareasca pe nea Gica si sa zbiere de parca li se scot ovarele. De multe ori nu au absolut nici o treaba cu raposatul si il vor boci pe un nume generic, de exemplu: "Vasile"
11. Ii cinstim bine pe toti, de la popa la tigani, ca doar n-au venit sa il ingroape pe unul, au venit sa crape in ei si sa bea . Firesc... pornim cortegiul.
12. La fiecare rascruce, intersectie vom opri tambalaul (tigani, bocitoare, zbierete, cersetori, bomboane, claxoane) si preotul va citi o extenie. Intre extenii, cine stie canta din toti plamanii "Sfinte Dumnezeule" in varianta funebra. Pentru ca exista si varianta vesela... care nu se canta. Totusi, avand in vedere lipsa de voce a celor din cortegiu si betia generala, puteti sa cantati si Macarena ca nu se simte.
13. Ajungem la biserica. Ne dam foc cu lumanari, umplem tot de ceara, urlam TARE sa stie lumea ca noi suferim pentru ca A MURIT GICA, BAAAAAAAA! In timpul slujbei, cream confuzie si razboi, aruncand cu bani si bomboane catre liota de cersetori. Potrivim vata in nas lui Gica, nu de alta dar de atata jale si lumanari si tamaie a inceput sa se cam lichefieze.
14. La cimitir... se sapa groapa, se urla, se trece gaina, se desface pomul, se impart prosoape, restul de daruri (teoretic oamenilor saraci, practic tot intre neamuri, pe principiul nimic nu se pierde, doar se imprumuta), se bea , se stropeste cu vin mormantul, continua slujba.
15. Dupa cimitir... se merge la casa lui Gica unde se bea, se bea, se bea, se mananca cel putin 3 feluri de mancare, se ia si la pachet ca doar e pomana, se vorbeste despre politica, vreme, Geoana, alegeri, inflatie, chirii, varice, butoaie, vinul de anul asta, hemoroizi, nunti, botezuri, Mutu, Steaua, femeia vecinului, orice numai despre Gica nu.
16. Dupa ce l-ai ingropat, reiei paranghelia la 3, 9, 20, 40 de zile, 3 luni, 6 luni, 1 an, 2, 3, etc totul culminand cu 7 ani cand il dezgropi pe nea Gica sau ma rog, ce a ramas din el, il stropesti cu vin si-l bagi la loc. Pe langa asta mai ai si vreo 400 de sarbatori de pomenirer a mortilor.
18 martie 2010 la 11:22
la noi stau lucrurile altfel: cand ajungi acasa iti dai seama ca ai luat un alt mort de la morga, minunat, nu ?
18 martie 2010 la 16:09
E greu să-ți impună cineva din afarăniște reguli,care pînă la urmă,dacă stăm să ne gîndim,sunt de bun simț.Așa încearcă UE și cu sacrificatul porcului de crăciun,românul tot cu cuțitul la beregată,ce asomare,noi vrem să curgă sînge cît de mult!http://costymaximus.wordpress.com
27 martie 2010 la 23:02
...sper ca "greseala" cu alt mort este doar un caz izolat Maria.
27 martie 2010 la 23:05
...Constantin, daca tot ne-am dorit asa mult sa aderam la UE, macar sa aratam ca putem, chiar daca intr-o proportie destul de mica...sa evoluam si noi putin!
17 ianuarie 2012 la 09:03
Tipic romanesc.. Exageram ce tzine de noi si ridicam in slavi ce au altii .. Uitam insa ca traditiile , care sigur in multe zone sau alterat , reprezinta identitatea noastra , fumusetea noastra. Cind o sa devenim ca occidentalii astia super elogiati aici o sa fim goi pe dinauntru, dintr-un popor devenim o populatie. Ar trebui reflectat mult mai adinc la toate astea ...