Cutremurul din Japonia a lovit puternic şi în industria auto a acestei ţări super-dezvoltate. Uzinele Toyota sunt distruse în proporţie de 95% şi practic nu mai pot produce nicio maşină bună. Imediat după cutremur, roboţii industriali au reluat producţia de maşini însă, spre surprinderea inginerilor, la capătul liniei de fabricaţie ieşeau numai Dacii Logan, cu motor de 1.4. Preşedintele companiei, Akio Toyoda a explicat într-o conferinţă de presă teribila pierdere pe care compania sa a suferit-o. „Cutremurul ne-a lovit în plin şi toată super-tehnologia noastră parcă a dispărut dintr-o dată. Totul este dărâmat, suntem la nivelul anilor '70 şi nu mai putem construi nimic altceva decât tomberoane.” Deşi nu mai e decât o adunătură de moloz şi noroi, fabrica Toyota este perfect capabilă să producă orice model de Dacia. Surpriza patronului a fost imensă: „M-au sunat inginerii mei să-mi arate ceva, de nu mi-a venit să cred! În loc de Toyota Avensis full option, de pe linia de asamblare ieşise un Logan break! Ce să facem noi cu grămada asta de fiare? Am dat-o la topit, iar a doua oară ne-am pomenit cu un Sandero”, a povestit Akio Toyoda cu lacrimi în ochi.

Nici ceilalţi producători auto din Japonia nu au fost ocoliţi de pierderea tehnologiei de fabricare a maşinilor. Uzinele Mitsubishi, Honda şi Suzuki au raportat distrugeri enorme, însă şi fabricile lor sunt oarecum funcţionale. De exemplu fabrica de Suzuki Vitara acum scoate pe bandă numai triciclete şi Aro 10, în timp ce linia de asamblare pentru Honda Civic produce numai pilitură de fier şi Oltcit Club 11R.